Holky co si budem povídat, všem se nám šije líp, když nás naši muži podporují. Psychicky i finančně ;)
A proto je třeba je hýčkat ;) A tak když jsme koupili starší autíčko a můj muž Roman si přál nový potah na šaltrpáku, pustili jsme se společně do toho. A byla to tentokrát opravdu týmová práce :)
Postup:
Roman si potah sundal. Opravdu už byl hodně zničený. Sám si koženku vypáral, vyštrachali jsme černou koženku ze zásob a pustili jsme se do renovace.
![]() |
![]() |
Protože jsem fakt střelená vyšíváním, tak jsem se ho zeptala, jestli chce na tu koženku něco vyšít. Nakonec jsme vybrali logo Peugeot. Našli jsme logo na internetu a v softwaru Era Stitch jsem udělala výšivku. Po několika testovacích verzích jsme vybrali výšivku jenom jako prošití, protože koženka bude hodně v pohybu. Tuto výšivku sem ale nebudu dávat ke stažení, abychom se nedostali do konfliktu s autorským zákonem.
Roman si nachystal vyšívací rámeček, upnul si do něj koženku tak, aby měl výšivku tam kde chce, vybral si barvu nitě - tmavě šedou a výšivku si na našem vyšívacím stroji vyšil.
Potom jsme společně vyřízli nové díly podle těch starých tak, aby vyšité logo bylo na správném místě.
![]() |
![]() |
Na stroj jsem nasadila válečkovou patku - vyrábí se pro Brothery jenom v šířce stehu 5 mm, ale dá se použít na všech strojích Brother, pouze nesmíte nastavit příliš široký steh. Podle toho, co holky radily, jsem zvýšila napětí horní nitě a dala jsem se do sešívání. Napřed jsem sešila dva díly k sobě. Nahoře u úzkého otvoru byla v původním kuse gumička. Černá, našitá shora. To jsem udělala stejně - gumu jsem při šití hodně napínala a šila rovným stehem. Po sešití nám koženku krásně stáhla.
![]() |
![]() |
Následovalo prošití. Koženku je dobré prošívat z lícu a dlouhým stehem - měla jsem 4 mm. Jenom si hlídejte materiál na spodu, aby se nevlnil kam nemá.
![]() |
![]() |
![]() |
A teď sešít poslední šev. Předtím jsme pro jistotu zkontrolovali, jestli máme spodek správně veliký - půjde navléct na plastový díl a nebude mu ani velký, ani malý. Šlo to hezky. Asi nejnáročnější bylo i tento šev ozdobně prošít. Automobilka na to má trik - tento šev ozdobně prošije ještě před sešitím do kuželu. Ale to bych určitě netrefila sešít tak, aby to bylo rovné. Takže já jsem prošívala až nakonec. Jak - to vidíte na obrázku - moc místa tam není, ale jde to.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Když je sešito, vypadá návlek tak, jak vidíte na obrázku. Roman si ho dole přilepil k plastovému dílu, který ho drží. Nahoře je všitá guma, která návlek stáhne k řadící tyči.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Lepidlo ještě nebylo ani zatvrdlé a už jsme běželi vyzkoušet rukáv do reálu. Takto to vypadá po renovaci. Jen mě mrzí, že jsem nestihla vyfotit stav před.
![]() |
![]() |
Jsem moc ráda, že jsem si vyzkoušela šití koženky a třeba příště dojde i na dámskou kabelku ;)
Lenka